Nederlands

Nuttige info en voorwaarden


Aankomst en vertrek.
Bij aankomst kunt u vanaf 15 uur op de kamer.
U dient uw kamer op de dag van vertrek te verlaten om 11 uur.
Comfort kamers hebben een check out om 13 uur.
Zo kunnen wij de kamer grondig schoonmaken voor de nieuw arriverende gasten.
Afwijkingen van deze uren zijn op aanvraag en in overleg met de reservatiedienst mogelijk.

 

Ontbijtbuffet
Het ontbijtbuffet wordt elke morgen geserveerd tussen 7u30 en 10u30 in de ontbijtzaal op het gelijkvloers.
Indien u vroeger of later dan deze uren een ontbijt wenst dan kan u dit steeds (aan)vragen bij onze reservatiedienst.
Specifieke wensen zoals glütenvrije produkten kunnen op aanvraag, graag een aantal dagen op voorhand zodat het hotel tijdig de nodig bestellingen bij de leveranciers kan plaatsen.
Tevens kan u een lunchpakket verkrijgen aan 7 euro per persoon.
Het hotel serveert het ontbijt op de kamer voor een meerprijs van 10 euro per kamer.
Omwille van HACCP wetgeving volgens het FAVV (federaal voedselagenstschap voor de veiligheid van voedselketen) worden geen huisdieren in de ontbijtzaal toegelaten. Het hotel wenst zich hier strikt aan te houden. 

Uw hotelkamer - budget, standaard of comfort kamer - upgrades
Het ACCES hotel geeft u deze keuze tussen drie verschillende kamertypes : BUDGET kamer (eenvoudige niet gerenoveerde kamer), STANDAARD kamer of een nieuwe meer luxueuze COMFORT kamer.
Bij aankomst zullen onze medewerkers u informeren of u op die dag een upgrade naar een hogere kamercategorie kan krijgen. De beschikbaarheid en de prijs van de upgrade is afhankelijk van de bezetting en het boekingskanaal dat u heeft gekozen.

 

Relaxeren en actief bezig zijn in ACCES
In het hotel kan u genieten van een privé sauna voor max 3 personen. Deze is gelegen op het 8ste verdiep.
Voor de prijs van 7 euro per persoon kan u een uur genieten van alle rust. Alles zoals handdoeken, zeep, badjassen, relaxatie muziek, water... is aanwezig om een uur gebruik te maken van deze sauna.
Reservatie voor deze is gewenst en kan ter plaatse in het hotel aan de receptie. Gasten die een comfort kamer hebben gereserveerd maken gratis gebruik van de sauna (wel reserveren)


Het solarium kan voor de prijs van 5 euro per half uur worden gereserveerd in het hotel aan de receptie. Elke gast voorziet voor zichzelf de nodige zonnebrandprodukten of andere.

De ACCES hotelfietsen kan u huren aan de receptie van het hotel. Wil u zeker zijn van deze fietsen reserveer deze dan tijdig. Prijs per dag per fiets 15 euro (er zijn ook acties vraag ernaar tijdens uw reservatie)

De hotelbar is 24 uur geopend. U kan er genieten van een drankje en er dagelijks de krant kan lezen. Elke avond tussen 22 en 24 uur is er een glaasje bubbels van de maand voor slechts 2 euro.

Genieten van de zon of van de binnenstad van Oostende met lateraal zeezicht kan u gratis op het terras met ligzetels op het 8ste verdiep. Daar bevindt zich ook de kleine fitnessruimte (step, fiets, gewichten en klimrek) voor diegene die sportief willen bezig zijn.


Reservatie en annulering.
Bij reservatie direct bij het hotel (niet via een externe partner)
Uw reservatie is pas definitief na ontvangst van een voorschot of bij opgave van een geldig kredietkaartnummer.

  • Bij annulering tot 1 dag voor aankomstdatum worden geen kosten aangerekend. 
  • Bij annulering minder dan 1 dag voor aankomstdatum of no-show (u komt niet opdagen) wordt 50 % van de totale reservatie in rekening gebracht

Mogen wij u vragen om elke annulatie ook schriftelijk te melden (mail) op die manier vermijden we misverstanden.

Bij reservatie niet direct bij het hotel (via een externe partner)

  • Bij annulering tot 1 dag voor aankomstdatum worden geen kosten aangerekend. 
  • Bij annulering minder dan 1 dag voor aankomstdatum of no-show (u komt niet opdagen) wordt 100 % van de totale reservatie in rekening gebracht.

Indien u heeft gereserveerd bij een externe partner van het hotel (dus niet rechtstreeks aan het hotel) dient u uw annulering eerst bij deze partner aan te vragen.


Indien men tijdens het verblijf vroeger wenst te vertrekken dan de gereserveerde vertrekdatum, dan heeft het hotel het recht om het totaal gereserveerde bedrag in rekening te brengen.

Indien u na de tot standkoming van de boeking, wijzigingen in de boekingen wenst aan te brengen, is ACCES hotel niet verplicht hieraan te voldoen. 

Ook heeft het hotel recht om elk gemaakte reservatie te weerhouden en te annuleren.
Het hotel laat zich niet intimideren door hotelgasten die bedreigingen uiten onder  de vorm van het plaatsen van slechte beoordelingen en heeft als eigenaar het recht een reservatie of hotelgast te weigeren.

We willen onze gasten erop wijzen dat men een bepaald kamertype reserveert en geen individueel kamernummer. Er wordt in het mate van het mogelijke steeds rekening gehouden met uw specifieke wensen waar we aanraden deze ruim op voorhand mede te delen aan de reservatiedienst.
Heeft u dus een voorkeur voor een kamer voorkant, achterkant, laag of hoge verdieping... dan is dit mogelijk volgens beschikbaarheid op de dag van aankomst.

 

Garantie van uw reservatie

Ter garantie van uw reservatie voor de overnachting gelden enkel deze:

opgave van een geldig kredietkaartnummer VISA of MASTERCARD met vervaldatum

of

betalen van een voorschot op rekening van het hotel

of

(indien via externe partner) betaald bedrag reeds voldaan aan het gekozen boekingskanaal

Indien een reservatie niet tijdig is gegarandeerd behoudt het hotel het recht om de kamer te annuleren. 
Kamers / reservaties zonder garantie worden automatsich vrijgegeven tot maxiumum 18 uur de dag van aankomst.

 

Betaalmogelijkheden
Betaling gebeurt cash, met bancontact of met kredietkaart VISA of MASTERCARD.
Er wordt een toeristenbelasting van 2.12 euro per kamer per nacht aangerekend. Het hotel stort dit bedrag door naar de stadskas van Oostende die dit investeert in nieuwe toeristische initiatieven.
Een administratieve kost van 0.38 € per kamer wordt aangerekend per kamer per nacht.

Voor onder andere bedrijven die (na goedkeuring van de directie) na check out kunnen betalen geldt een betalingstermijn van 30 dagen na ontvangst van de factuur. 

 

Acties, promoties en arrangementen.

Bij opgave van uw mailadres geeft u automatisch de toestemming aan het hotel om deze voor promotionele doeleinden te gebruiken. U kan zich hiervoor ten alle tijde uitschrijven door een mail te zenden naar info@hotelacces.be 

Promoties en acties zijn niet cumuleerbaar met andere aangeboden prijzen. Reeds gemaakte reservaties kunnen niet kosteloos (administratiekost van 100 euro) worden geannuleerd om deze in te ruilen voor een promotie. 

Alle acties, promoties of arrangementen zijn steeds op basis van beschikbaarheid. Er zijn slechts een X-aantal kamers per promotie beschikbaar waardoor ' snel reserveren ' de boodschap is om te genieten van een promotie.

 

Externe boekingskanalen / voorwaarden en beschikbaarheid.

Indien u een reservatie maakt via een externe partner zoals booking.com, hotelspecials, Bongo... (dus niet direct met het hotel) gaat u automatisch akkoord met de voorwaarden van de reservatie en de prijs gemaakt door die partner. Ook het hotel is gebonden aan contractuele verplichtingen met deze externe partner.

Er zijn slechts een X-aantal kamers / kamertypes per boekingskanaal beschikbaar waardoor het dus best mogelijk is dat u op bepaalde dagen niet meer kan reserveren met een Bongo bon (als voorbeeld) terwijl via andere kanalen of rechtstreeks met het hotel wel nog kamers vrij zijn.

 

Geafficheerde info en prijzen

Hotel ACCES zal redelijke inspanningen verrichten om correcte en up-to-date informatie te verschaffen op onze website en elders. ACCES hotel kan echter nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van directe, indirecte of incidentele schade die volgt uit het gebruik of het niet kunnen gebruiken van deze website.
ACCES hotelkan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van deze website en eventueel onjuiste informatie op de eigen of andere websites.

 

Infomap

Op elke kamer ligt er een infomap waar u veel informatie kan terugvinden over uw kamer, verblijf, gebruiksaanwijzingen en andere nuttige info.
Mocht u toch vragen hebben, dan staat ons team aan de receptie steeds voor u klaar.

 

Defecten
Het hotel doet er alles aan om u een aangenaam verblijf te bezorgen. Toch kunnen we niet aansprakelijk worden gesteld voor tijdelijke en onvoorziene defecten aan apparatuur en/of huisraad. We proberen deze altijd zo snel mogelijk op te lossen. Eventuele tekortkomingen of defecten kunnen geen aanleiding geven tot compensaties of prijsverminderingen.

Huisdieren
Er worden in het hotel geen huisdieren toegelaten. Enkel een begeleidende hond kan mits deze op voorhand aan te vragen.
Indien wordt vastgesteld dat er toch een huisdier op de kamer aanwezig is, kan het hotel een administratieve boete van 250 euro per nacht aanrekenen voor de extra schoonmaak.

Hotelreglement - huisregels

Teneinde het verblijf in het hotel voor alles gasten zo aangenaam mogelijk te laten verlopen, dienen alle gasten zich te houden aan de voor het hotel vastgestelde (gedrags)huisregels. Deze reglementen zijn beschikbaar aan de receptie en/of op de site te informeren.

Overtreding van de regels kan verwijdering uit het hotel tot gevolg hebben, zonder dat restitutie van het factuurbedrag of een gedeelte daarvan plaatsvindt. ACCES Hotel behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van haar faciliteiten. Wij maken U er tevens op attent dat het mogelijk is dat tijdens Uw verblijf onderhoudswerkzaamheden in het hotel kunnen uitgevoerd worden zonder dat U recht heeft op enige vergoeding.

 

Huisregels | voor uw en onze veiligheid

In onderstaand reglement vindt u de belangrijkste huisregels die binnen ACCES hotel gelden.
Wij vragen u deze regels te respecteren en te accepteren.

Algemene regels:
Alle aanwijzingen van medewerkers van dit hotel, die verband houden met huisregels, dienen te worden opgevolgd
Blijf in geval van brand kalm. Meld brand bij de receptie en/of sla de dichtstbijzijnde brandmelder in
Verlaat bij een algemeen brandalarm direct het pand.Gebruik bij brand in geen geval de liften.
Op diverse plaatsen binnen het hotel hangen camera’s. Bij calamiteiten en/of incidenten kunnen deze opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan de autoriteiten.
Gevonden voorwerpen dient u in te leveren bij de receptie.
ACCES hotel is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van uw bezittingen.
De directie, de eigenaar van deze locatie en/of personen die voor het hotel werkzaam zijn, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel en/of materiële dan wel immateriële schade, die bezoekers van de locatie mochten ondervinden.
Het is verboden om
  Nooduitgangen te gebruiken als normale in- en uitgangen.
  Eigendommen van het hotel mee te nemen buiten het gebouw. Bij het moedwillig beschadigen van   eigendommen van ACCES hotel kan men aansprakelijk gesteld worden voor de reparatie- en/of vernieuwingskosten.
Verdovende middelen te nuttigen, gebruiken, verhandelen of bij zich te hebben.
Overlast te veroorzaken voor een ander o.a. middels harde muziek, onhebbelijk gedrag of door lawaai van welke aard dan ook. 

 

Rust en respect in het hotel
Het hotel verzoekt elke gast om de rust en kalmte in huis te bewaren. De TV op de kamer, niet slaan met de deuren, geen feestjes bouwen op de kamers, openbare delen met respect behandelen...

Elke vorm van agressiviteit of dronkenschap kan aanleiding geven tot onmiddellijke verwijdering in het hotel (eventueel met politie) zonder dat de gast recht heeft op een vergoeding of terugbetaling van reeds gemaakte kosten.

 

Roken in het hotel.
Het is verboden om in het hotel te roken, zowel in de publieke ruimtes als op de kamers.
Met uitzondering op de budget kamers gelegen verdieping 4, dit enkel in de kamer en niet op de gang.
Het hotel heeft het recht bij vaststelling van roken waar verboden is, een administratieve boete aan te rekenen van 250 euro.
Er wordt gevraagd aan de rokers om dit discreet te doen buiten aan de ingang van het hotel, er is ook een afvalbak voorzien. Of op de topfloor (terras buiten), gelieve daar geen peuken naar beneden te gooien. We denken aan ieders (brand)veiligheid.

Toegankelijkheid
Het hotel en alle kamers zijn niet speciaal voorzien voor gasten met een handicap. Enkel kamers 11 en 19 hebben een inloopdouche maar zijn verder daarvan niet voorzien van andere uitrustingen of aanpassingen.

Half pension arrangement - dineren in Oostende
Indien u kiest voor een arrangement met diner inbegrepen, willen wij u er attent op maken dat het diner niet in het hotel zelf wordt geserveerd. Uw tafeltje wordt door het gereserveerd in een restaurant vlakbij het hotel.
Indien u tijdens uw verblijf wenst te dineren of lunchen in Oostende, dan kunnen wij u een ruim aanbod van goede restaurants voorstellen aan de hand van onze zelf samengestelde restaurantlijst. Deze kan u aan de balie van de receptie vragen of nalezen in de bar van het hotel.
Kinderen onder de 16 jaar kiezen en betalen hun diner in het restaurant zelf.

Welcome back voucher
Indien u in het bezit bent van een Welcome Back Voucher raden wij aan deze bij check out af te geven aan de receptie. Deze zal uw korting dan meteen toekennen.
Op de bevestiging van uw reservatie wordt geen rekening gehouden met uw korting, deze zal met andere woorden pas ter plaatse bij check out en bij afgifte ervan worden toegekend.

Een voucher kan enkel worden ingeruild mits rechtstreekse reservatie met het hotel en kan niet in combinatie met andere acties

Rechtstreeks reserveren bij het hotel heeft zijn voordelen.
Wij willen onze gasten ervan bewust maken dat rechtstreeks reserveren met het hotel interessant is voor beide partijen:
Flexibele annulatie voorwaarden
Steeds goedkoopste prijs
Direct contact voor al uw persoonlijke vragen of wensen.
U kan telefonisch reserveren tel 00032 59 80 40 82, per mail info@hotelacces.be of via de site van het hotel www.hotelacces.be

 

Kinderen
Kinderen tot en met 5 jaar verblijven gratis in het hotel. Op aanvraag kan het hotel (gratis) een babybedje plaatsen op de kamers van de ouders.
Kinderen van 6 tot en met 15 jaar betalen een supplement van 30 euro voor het extra plooibed op de kamer.
Er kan maximum 1 extra bed op de kamer worden geplaatst. Gelieve er rekening mee te houden dat dit de ruimte en het comfort in de kamer beperkt.
Kinderen tot en met 5 jaar hebben recht op een gratis ontbijt indien de ouders ook hebben gekozen voor een prijscategorie inclusief ontbijt of half pension.
Kinderen vanaf 6 jaar betalen 15 euro voor het ontbijt.
Kinderen tot 15 jaar kiezen en betalen hun diner bij het externe restaurant steeds zelf / betalen ter plaatse in dat restaurant.


Parkeren.
Indien u een parkeerplaats via het ACCES heeft gereserveerd  krijgt u hiervoor bij check in een parkeerkaart die u tijdens uw verblijf kan gebruiken tot 13 uur op de dag van uw vertrek.
Gelieve er rekening mee te houden dat u parkeert in een openbare parking waardoor dit op uw eigen verantwoordelijkheid gebeurt. Het hotel geeft duidelijk aan dat u verplicht bent ondergronds te parkeren op parking Mijnplein de hotelparkeerkaart hiervoor te gebruiken. Voor alle andere gebruik of stationeren kan het htoel niet verantwoordelijk worden gesteld
De parkeerkaart dient voor 13u01 terug in bezit te zijn van het ACCES hotel opdat deze ook voor de volgende hotelgasten kan gebruikt worden.
Aan de rand van stad Oostende zijn er gratis parkeerplaatsen, deze zijn op 15 minuten stappen van het hotel.

Welkom in de stad aan zee Oostende

Oostende heeft het hele jaar tal van mogelijkheden te bieden. U kan een kalender van events en andere to do's raadplegen op www.visitoostende.be 

Alsook de handige site van de Belgische kust kan een wegwijs zijn om leuke plekjes te ontdekken : www.dekust.be
In het hotel zal u folders, wandel -en fietsroutes of gratis grondplannen terugvinden die u ter plekke kan gebruiken om de omgeving te verkennen.
ACCES hotel heeft een eigen Privilege gids met handige kortingsbonnen om tal van restaurantjes, attracties in centrum Oostende te ontdekken. U krijgt deze gratis aangeboden bij check in. Ook een door het hotel zelf samengesteld Maritieme wandelgids of een lijst met ideetjes om te doen tijdens minder goed weer, kan u verkrijgen aan de receptie.

 

De Facebookpagina van het ACCES hotel is een bezoekje waard wil u van alle nieuwtjes op de hoogte zijn.
Uw opgegeven emailadres kan worden gebruikt voor commerciële doeleinden zoals de maandelijkse ACCES nieuwsbrief. Wil u deze niet ontvangen, gelieve dit dan te vermelden bij check in.
U kan al onze promties ook volgen op www.hotelacces.be

Laat ons bij uw thuiskomst ook weten wat u van uw verblijf vond. U kan uw mening neerpennen op het (sleutel)kaartje die u van de receptie zal ontvangen bij aankomst.
Of geef het ACCES hotel een online beoordeling (Tripadvisor, Zoover of andere boekingskanaal) zodat we er alles aan kunnen doen om onze dienstverlening te verbeteren.

Klachten en opmerkingen

U kan zich steeds wenden tot onze medewerkers ter plaatse in het hotel met uw opmerkingen of vragen. Het hotel zal steeds het mogelijke doen om te voldoen aan uw wensen. Klachten kan u ook schriftelijk bezorgen ten aanzien van de hotelmanager mevr. Ann Coucke, mail Ann.coucke@hotelaccees.be U zal steeds een antwoord terug ontvangen. Mogen wij vragen uw eventueel ongenoegen steeds respectvol te willen uiten ten aanzien van de medewerkers. Alleen met wederzijds respect en begrip kunnen oplossingen aangeboden worden. Het hotel gaat nooit in op dreigementen in de aard van het schrijven van online of offline berichten in de pers of op social media om een gelijk te behalen. 

Kluis op uw kamer voor uw waardevolle spullen

Op uw kamer bevindt zich een kluisje waarin u uw waardevolle spullen kunt bewaren. De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies of diefstal van kostbaarheden.

Ook in de bagageruimte kan u bij vroege aankomst of op de dag van vertrek uw bagage tijdelijk plaatsen. Deze is steeds onder uw eigen verantwoordelijkheid. Indien u meer waardevolle spullen in bewaring wenst te geven, kan dit aan de receptie die uw bagage dan plaats in een afgesloten gedeelte van het hotel.

Een eender welk geval is het hotel niet verantwoordelijk voor de inhoud van bagage.

 

Foto’s en video’s

Indien hetzij een gast of degene die hem of haar vergezellen of zich door zijn of haar toedoen in het hotel bevinden, hetzij een bezoeker, toevallig op een foto en/of een video staat die (op)genomen werd voor afbeelding in een Acces hotel -publicatie en/of voor weergave op een internetsite van het Acces Hotel, wordt diens instemming met het gebruik van de foto en/of video in de publicatie en/of de internetsite vermoed, zelfs indien hij/zij op de foto en/of video herkenbaar is.

Like us on Hotel Acces facebook